Sabtu, 25 Februari 2017

SELAMAT PAGI KAMPUNGKU.. Kampung Ku Yang Sejuk....

Wowww.......hari ini saya berada di kampung.... Kelawat Tamparuli Jalan Ranau adalah tempat saya membesar...
Ya..... Sejuk sekali apabila waktu malam tiba... Apatah lagi diwaktu hujan...... Wowww...
Di kampung halaman saya memang  suasananya sangat sejuk  dan udara juga terasa lebih segar dibandingkan di bandar yang banyak mengandungi asap-asap kenderaan dan kilang2 industri....

Hembusan angin yang sejuk, suasana yang tentram dan aman damai..... Kalau duduk2 pun pasti tertidur disebabkan angin sepoi2 bahasa.... Pasti menjadi "dambaan"setiap orang yang hidup di bandar....

Bagi penggemar "Sinalau Bakas".... Yaaaa. Di kampung ini lah salah satunya paling top dan hot pada ketika ini......sinalau bakas adalah makanan yang paling sadapppp...yaaa... Lelaki perempuan.. Tua... Muda.... Sumandak... Tanak wagu... Semua pun ada... Org tempatan.... Pelancong jangan ceritalah....china, korea, UK........dll... Mesti dan wajib bagi mereka untuk singgah... (thread akan datang kita cerita pasal sinalau bakas)....
Yaaaa... Berbalik pasal kampung saya..
Pekan terdekat adalah Pekan Tamparuli... Tamparuli adalah daerah kecil namun banyak sejarah dan tempat² menarik..... Kira2 18KM jaraknya....

Yang menarik lagi..... Kampung Kelawat terletaknya di depan Gunung Kinabalu... Ya..... Gunung Kinabalu didepan mata..... Memang amat menarik..............
Namun terlintas di sudut hati kecil saya apakah dan adakah.......
To Be Continued.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan